Firmy farmaceutyczne bardzo późno zdały sobie sprawę z ogromnego wpływu digitalizacji na transformację ochrony zdrowia. Teraz nadganiają zaległości szukając nowych modeli biznesowych oraz eksperymentując z innowacjami cyfrowymi.
Bayer angażuje startupy w poszukiwaniu innowacji Już w 2013 roku Bayer założył swój flagowy akcelerator dla startupów pracujących nad rozwiązaniami cyfrowymi wpisującymi się w obszar działalności firmy. Bayer G4A (dawniej Grants4Apps) początkowo miał na celu finansowanie startupów rozwijających zdrowotne aplikacje mobilne. Ostatnio G4A ewoluuje do globalnego ekosystemu przedsiębiorców współpracujących ze startupami i firmami technologicznymi z branży opieki zdrowotnej. Celem takiego podejścia jest tworzenie innowacyjnych rozwiązań dla pacjentów. Innym akceleratorem jest CoLaborator oferujący młodym firmom sektora life science infrastrukturę laboratoryjną oraz biurową i dostęp do wiedzy oraz zaplecza badawczego.
Digitalizacji poświęcona jest część strategii firmy podkreślająca, że połączenie nauk o zdrowiu i nauki o danych będzie kluczowym elementem innowacji w branży farmaceutycznej. Bayer zauważa też, że technologie cyfrowe mogą zmienić sposób świadczenia opieki zdrowotnej, a pandemia COVID-19 jeszcze bardziej zwiększyła świadomość znaczenia samoopieki i przyspieszyła cyfryzację […]
W numerze 4/2021 polecamy:
„Proces cyfryzacji kształtują ludzie, bo to ludzie podejmują strategiczne decyzje.”
Brian O’Connor, Przewodniczący ECHAlliance
ZAMÓW PRENUMERATĘ w cenie 180 zł (12 numerów). Zamówienia: redakcja@osoz.pl
Czytaj kolejne wydania czasopisma z aplikacją OSOZNews (iOS, Android).
Wersja do czytania na komputerze: https://issuu.com/polishhealthcarejournal/docs/04_2021_osoz
Zachęcamy do lektury!
Redakcja Czasopisma
OSOZ Polska
redakcja@osoz.pl