Jak mówić i pisać o digitalizacji?

 

 

Firmy farmaceutyczne bardzo późno zdały sobie sprawę z ogromnego wpływu digitalizacji na transformację ochrony zdrowia. Teraz nadganiają zaległości szukając nowych modeli biznesowych oraz eksperymentując z innowacjami cyfrowymi.

 

Bayer angażuje startupy w poszukiwaniu innowacji Już w 2013 roku Bayer założył swój flagowy akcelerator dla startupów pracujących nad rozwiązaniami cyfrowymi wpisującymi się w obszar działalności firmy. Bayer G4A (dawniej Grants4Apps) początkowo miał na celu finansowanie startupów rozwijających zdrowotne aplikacje mobilne. Ostatnio G4A ewoluuje do globalnego ekosystemu przedsiębiorców współpracujących ze startupami i firmami technologicznymi z branży opieki zdrowotnej. Celem takiego podejścia jest tworzenie innowacyjnych rozwiązań dla pacjentów. Innym akceleratorem jest CoLaborator oferujący młodym firmom sektora life science infrastrukturę laboratoryjną oraz biurową i dostęp do wiedzy oraz zaplecza badawczego.

 

Digitalizacji poświęcona jest część strategii firmy podkreślająca, że połączenie nauk o zdrowiu i nauki o danych będzie kluczowym elementem innowacji w branży farmaceutycznej. Bayer zauważa też, że technologie cyfrowe mogą zmienić sposób świadczenia opieki zdrowotnej, a pandemia COVID-19 jeszcze bardziej zwiększyła świadomość znaczenia samoopieki i przyspieszyła cyfryzację […]

 

W numerze 4/2021 polecamy:

  • Farmacja a cyfryzacja – 6 koncernów farmaceutycznych i ich strategie cyfrowe.
  • Zielone zaświadczenie cyfrowe – europejski paszport COVID-19.
  • Aplikacje – 3 nowe mobilne aplikacje zdrowotne.
  • Nowości technologiczne – pilotaż e-stetoskopu, AI zbada zdrowie skóry.
  • Infografika – cyfrowe zdrowie psychiczne.
  • Mowa o cyfryzacji – wytyczne Światowego Stowarzyszenia Wydawców Prasy w zakresie terminologii i standardów informowania o zdrowiu cyfrowym.
  • Pacjenci wymuszą zmiany – wywiad z Brian’em O’Connor (ECHAlliance)
  • Terapie cyfrowe uzupełnią terapie lekowe – wywiad z Mariuszem Borkowskim.
  • Bezpieczeństwo danych – RODO a anonimizacja i pseudonimizacja.
  • AI w ochronie zdrowia – główne blokady rozwoju w Polsce.
  • Wspomaganie podejmowania decyzji klinicznych – nowe rozwiązania IT.
  • Opieka farmaceutyczna – dlaczego to najwyższy czas, aby ją wdrożyć.

„Proces cyfryzacji kształtują ludzie, bo to ludzie podejmują strategiczne decyzje.” 

Brian O’Connor, Przewodniczący ECHAlliance

 

ZAMÓW PRENUMERATĘ w cenie 180 zł (12 numerów). Zamówienia: redakcja@osoz.pl

 

Czytaj kolejne wydania czasopisma z aplikacją OSOZNews (iOS, Android).

Wersja do czytania na komputerze: https://issuu.com/polishhealthcarejournal/docs/04_2021_osoz

Zachęcamy do lektury!

 

Redakcja Czasopisma

OSOZ Polska
redakcja@osoz.pl