Interakcje leków z żywnością

Wsparcie opieki farmaceutycznej

W codziennym biegu pacjenci niejednokrotnie nie mają czasu zastanowić się, czy to co jedzą lub piją ma wpływ na działanie leków, które zażywają. Jest to bardzo ważne, ponieważ wiele pokarmów może znacząco wpływać na efekty prowadzonej terapii.

Jak poinformować pacjenta o wszystkich ważnych interakcjach, a do tego zrobić to szybko i sprawnie? Korzystając z modułu wykrywania interakcji w programie aptecznym! Umożliwia on kontrolę interakcji pomiędzy lekami a żywnością, bezpośrednio podczas sprzedaży leku.

Jak to działa?

Podczas sprzedaży, kod BLOZ leku jest automatycznie wysyłany do systemu OSOZ, gdzie następuje kontrola. W przypadku wykrycia interakcji leku z żywnością, na monitorze pojawi się komunikat o możliwości zaistnienia interakcji. Moduł wykrywa interakcje pomiędzy substancjami czynnymi zawartymi w lekach a substancjami czynnymi zawartymi w pożywieniu.

Co zyskasz, korzystając z tego rozwiązania?

  • Automatyczna kontrola interakcji - zażywając leki nie spożywaj alkoholu, ogranicz ilość błonnika w diecie. Nie popijaj leków produktami mlecznymi, herbatą, sokami owocowymi. Zasad bezpiecznej farmakoterapii jest wiele. O czym poinformować pacjenta? Dzięki kontroli interakcji w programie aptecznym, nie zapomnisz poinformować pacjenta o możliwości wystąpienia niepożądanych interakcji, a dodatkowo przekażesz informację szybko i sprawnie.

  • Podniesienie poziomu opieki farmaceutycznej - dzięki informowaniu pacjenta, o możliwości zaistnienia interakcji, zwiększysz bezpieczeństwo farmakoterapii. W taki sposób pacjent może uniknąć konsekwencji zdrowotnych z powodu powikłań, a także strat finansowych z powodu przedłużającej się terapii. Dając pacjentom poczucie bezpieczeństwa i troski o ich zdrowie, sprawisz, że z pewnością chętnie będą wracać do Twojej apteki.

  • Zdobycie zaufania pacjenta - rola farmaceuty w edukacji pacjenta jest bardzo istotna. Często to właśnie do farmaceutów pacjenci zgłaszają się ze swoimi problemami zdrowotnymi. Co więcej, w wielu przypadkach są oni najbardziej dostępnymi, fachowymi pracownikami opieki zdrowotnej, którzy mają wpływ na podjęcie decyzji o rozpoczęciu stosowania kuracji lekowej. Kluczowe jest więc informowanie pacjentów o bezpieczeństwie stosowania leków i mogących wystąpić niepożądanych interakcjach. Takie działanie wpłynie na budowanie pozytywnych relacji z pacjentem i zwiększy jego zaufanie.

  • Komunikaty SMS, e-mail lub wydruk - pewnie niejednokrotnie, zdarzyło Ci się, wychodząc z gabinetu lekarza czy apteki, zapomnieć usłyszanych tam zaleceń. Informując pacjenta o możliwych interakcjach zadbasz o jego bezpieczeństwo, ale dasz też komfort, że nie zapomni o usłyszanych zaleceniach. Opis interakcji możesz wydrukować, przesłać na telefon komórkowy lub pocztę elektroniczną pacjenta.

Informując pacjenta o niepożądanych interakcjach, dbasz jego bezpieczeństwo.

Sięgnij po rozwiązanie, które pozwoli podnieść jakość obsługi pacjenta, tym samym zwiększając jego zaufanie do apteki.

Jak nawiązać współpracę?

Jeśli jesteś zainteresowany nawiązaniem współpracy, skontaktuj się z naszym konsultantem pod numerem telefonu 32 609 12 61, wyślij zapytanie na adres e-mail kontakt@osoz.pl lub poproś o kontakt z konsultantem OSOZ.

Chcę porozmawiać z konsultantem